חוסר ביטחון ושיפור הדימוי העצמי

חוסר ביטחון ושיפור הדימוי העצמי יכול לבוא רק אחרי שיש לנו הבנה טובה יותר מאיפה נובע חוסר הביטחון שלנו וההשפעה העמוקה שיש לו על חיינו, אנחנו יכולים להתחיל לאתגר אותו. אנו יכולים לנצח את הקול הפנימי הקשוח. טיפול קולי הוא גישה קוגניטיבית / רגשית / התנהגותית שפותחה על ידי ד"ר רוברט פירסטון כדי לעזור לאנשים להתגבר על חוסר ביטחון ושיפור הדימוי העצמי. ישנם חמישה צעדים חשובים לתהליך זה, אותם אתאר בקצרה, זו אחלה שיטה תנסו.

 

שלב ראשון

 

השלב הראשון של טיפול קולי כולל השמעת מחשבות ביקורתיות בעצמך בגוף השני. אתה יכול גם לרשום את המחשבות האלה. במקום לכתוב "אני כל כך טיפש. מה העניין איתי? לעולם לא אצליח ", היית כותב," אתה כל כך טיפש. לעולם לא תצליח ". תהליך זה עוזר לך להיפרד מהתקפות אכזריות אלה על ידי ראייתם אויב חיצוני במקום נקודת המבט האמיתית שלך. תהליך זה יכול להיות גם אמוציונאלי, שכן אמירה של הצהרות אלה יכולות להעלות רגשות בסיסיים מהעבר.

 

שלב שני

 

בשלב השני, אתה יכול להתחיל לחשוב ולדבר על התובנות והתגובות שיש לך לחשיפת מחשבות ממוצעות אלה. האם הם מזכירים לך מישהו או משהו מהעבר שלך? זה יכול להיות מועיל לחשוף את הקשר בין התקפות קול אלה לבין חוויות החיים המוקדמות שעזרו לעצב אותם. גם זה יאפשר לך לחוש חמלה עצמית ולדחות עמדות אלה כהשתקפות מדויקת של מי שאתה.

 

שלב שלישי

 

לעתים קרובות אנשים נאבקים בשלב השלישי של תהליך זה, מכיוון שהוא כרוך בעמידה באמונות וחוסר ביטחון ארוכי שנים. אתה תשיב בחזרה להתקפות הקול שלך, ותביע את נקודת המבט האמיתית שלך. אתה יכול לרשום הצהרות רציונאליות ומציאותיות על איך שאתה באמת. הגיב להתקפות שלך כמו שהיית אומר לחבר שאומר את הדברים האלה עליו, על חמלה ואדיבות.

 

שלב רביעי

 

בשלב החמישי של הטיפול בקול, אתה מתחיל ליצור קשר בין האופן שבו התקפות הקול משפיעות על ההתנהגויות שלך כיום. איך הם משפיעים עליך בעבודה? עם בן / בת הזוג שלך? כהורה? בשאיפות האישיות שלך? האם הם מערערים אותך? אילו אירועים מפעילים את חוסר הביטחון? באילו תחומים חוסר הביטחון הזה משפיע ביותר?

 

שלב חמישי.

 

השלב האחרון כולל יצירת תוכנית לשינוי התנהגויות אלה. אם חוסר ביטחון מונע מכם לבקש ממישהו בדייט או ללכת אחרי קידום, זה הזמן לעשות את הפעולות בכל מקרה. אם אתה מתמכר למחשבות שנאה עצמית שמעודדות אותך לעסוק בהתנהגויות הרסניות, הגיע הזמן להפריע להתנהגויות האלה ולשחרר את האמיתי שלך.

 

תהליך זה לא יהיה קל. עם השינוי תמיד באה החרדה. ההגנות והקולות הפנימיים הקריטיים האלה היו איתך כל חייך, והם יכולים להרגיש לא בנוח ולאתגר. כשאתה משתנה, צפה שהקולות יתגברו. חוסר הביטחון שלך לא צפוי להיעלם בן לילה, אך לאט לאט, באמצעות התמדה, הם יתחילו להיחלש. בכל פעם שאתה מבחין בהתקפה עולה, עמד מול זה ואל תתמכר להוראותיו. אם אתה רוצה להיות בריא, אל תיתן לזה לפתות אותך להימנע מפעילות גופנית. אם אתה רוצה להתקרב לבן / בת הזוג שלך, אל תקשיב כשהוא אומר לך לא.

 

מישהו פעם אמר לי שהחיים זה תקופה קשה וזה יותר גרוע כשהיא נגמרת, לעולם לא נהיה שמחים ומאושרים לגמרי כי השמחה שלובה בעצב וזה מחיר החיים רגש בא רגש הולך.

מומלץ לצרגל מדיטציה ולהיעזר בספר של דוקטור ג'ואו דיספנזה breaking the habit of being yourself הספר הזה יתן לכם תוכנית מדיטיבים יעילה לחיים מוצלחים יותר.

שתפו:

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

אנחנו כאן כדי לעזור לך!

השאירו את הפרטים ואחד מיועצינו ידאג להבהיר לכם הכל ולעזור לכם בבחירה הנכונה!

אולי יכול לעניין אותך גם

אנחנו כאן כדי לעזור לך!

השאירו את הפרטים ואחד מיועצינו ידאג להבהיר לכם הכל ולעזור לכם בבחירה הנכונה!